недеља, 1. мај 2011.

.Beta-karotin i ja


Beta-karotin i ja
Mnogo sam čitala o dodacima ishrani ili kako se još zovu suplementima. Bila sam skeptik i nisam verovala u ovu priču, sve dok nisam pala s nogu od slabosti. To se desilo tamo negde davnih devedesetih, tačnije početkom 1994. Deca uplašena, hitna pomoć, inekcije za jačanje itd. Od tada , ako izračunam, to je nekih dobrih 25 godina, stalno koristim dodatke ishrani u raznim oblicima, zavisno od godišnjeg doba, fizičkih aktivnosti,ili ako se desi neki problem, i uvek me podignu, bez lekova i iskreno bez lekara, bez bolovanja,ako se i jave neki simptomi gripa,u veoma,veoma blagom obliku.
Kako stručnjaci kažu beta-karotin je snažan antioksidant,što bi ja prevela :da ubija neke slobodne radikale koji grickaju naše ćelije. Čitala sam o beta-karotinu, i Vi ste sigurno. Ima ga izuzetno mnogo u našoj bundevi, šargarepi i kajsiji. Jedina je šargarepa  stalno dostupna, ali količina beta-karotina iz nje nije dovoljna da ubije u nama sve one loše uticaje  koje pokupimo u toku dana.Smog u zimskim danima, sećate se ove zime? Koliko puta sam krenula predveče u šetnju,veću sam štetu imala nego koristi.Normalno, ljudi lože, nizak vazdušni pritisak i sav smog se spusti na ulice,  vazduha ne možeš udahnuti .
Ove zime sunca nismo videli danima, sva je bila siva i dosadna, bar meni, ne znam kako Vama?
 Naravno, zimi svi jedemo težu hranu jer nam je neophodna zbog kalorija koje treba da nas greju,i desi se svima, pa i meni ,da se tu i tamo skupe neke naslage. Veliki deo dana provedem u kući, jedino što odem do pijace ili neke prodavnice,i to nateram sebe da se izvučem iz tople sobe, a to je nekih sat vremena dnevno,koje provedem napolju, ne znam da li da kažem na vazduhu.

 Pošto sam u penziji,celu zimu sam provela ispred računara, učeći i radeći na njemu, naravno oči su tu najizloženije pa sam primetila da mi naočari nemaju dovoljno jaku dioptriju pa sam uzela Lutein plus kapsule i beta-karotin, ne nove naočare, ne , nikako!!! Sa 2,25 , dioptriju sam skinula na 1,25 ,a to su mi stare naočare i njih koristim isključivo samo za računarom i za duže čitanje.Da li možete da zamislite, kako je, kada godinama gledate mutno a onda kao nekim čudom, sve Vam je jasno? Zašto onda da ne verujem lekarima koji tvrde da treba uzimati dodatke ishrani? Jedino treba paziti koji su to dodaci, da li imaju sertifikate od zdravstvenih organizacija.
Neću više da davim, nije mi to bila namera, ali želim da svoje pozitivno iskustvo i oduševljenje sa ovim proizvodima prenesem na Vas. I još nešto o beta-karotinu,jer je to bila tema: i dalje pijem kapsulice beta-karotina , kao što sam već rekla, da mi je vid oštriji, i pigmentacija kože mi se pojačala i dobila lepši izgled.Pre par dana sam iskoristila prve zrake sunca i u dvorištu se sunčala bez zaštitne kreme, naravno,oprez, moje je sunčanje trajalo ukupno oko 15 minuta. To je za mene sasvim dovoljno za prvi put, jer dobijam jako lupanje srca ako se duže izlažem suncu i zato moram postepeno povećavati vreme koje provodim direktno  na suncu.
Često se pitam da li svi mogu sebi priuštiti ove divne proizvode? Onda saberem dva i dva. Koliko se novaca da za cigarete? Koliko za kafu? Koliko za razne lekove koji upravo više štete naprave a ne izleče problem? Koliko je čovek spreman da odvoji novaca da ostane zdrav? O tome  ne razmišljamo dok smo prividno zdravi. Tek kada nas snađe veliki problem, hvatamo se za slamku i ništa nam nije skupo, dajemo sve jer nam ništa više nije važno samo da ozdravimo, a onda je veoma često sve prekasno.
Imam jednu molbu za sve Vas. Čitajte i obaveštavajte se o svome zdravlju, čuvajte ga, hranite se zdravo, uzimajte vitamine i druge dodatke ishrani, oni nisu skupi, veoma veliki broj ih je pakovan po 90 kom, a to je za tri meseca, uštedećete jer ćete ostati u dobroj formi, volećete sami sebe a tako će Vas voleti svi oni koji su sa Vama.
Zdravo razmišljajte,Magda

Нема коментара: