петак, 29. септембар 2017.

Kako sam saznala da imam kataraktu?

Pošla sam kod lekara opšte prakse, žaleći se kako mi vid ponekad postane mutan ili čak vidim dupliranu sliku.
Lično sam sumnjala da je to u vezi sa nekom anomalijom unutar moga organizma.

Doktorica me je uputila u bolnicu kod očnog lekara na pregled očiju, dala mi je hitan uput.
Tada nisam znala šta zapravo znači "hitan uput", to sam saznala u čekaonici, u bolnici. "Hitan uput" podrazumeva uput koji važi samo za taj dan, tj. 24 sata od izdatog uputa.

Kada sam bila prozvana, doktorica me je gledala pravo u oči i postavljala pitanja o zdravlju.
Pored nje je sedela mlada asistentica. Kroz par minuta, kada smo završile razgovor o zdravlju, doktorica reče asistentici: "Pogledaj je u oči i prati zenicu" Asistentica me je posmatrala. "Da li vidiš da joj je sočivo zamućeno?" pitala je doktorica. "Da" reče asistentica. Tada je doktorica kazala da izgled očiju potvrđuje prisustvo katarakte. 

Zatim su mi pregledale oba oka oftalmoskopom.


Dijagnoza: cataracta senilis nuclearis. Prevedeno znači, staračka katarakta.
Nije da do tada nisam čula o katarakti očiju, jesam, ali nikada nisam znala, niti povezala da je to u stvari bolest očnog sočiva. Tražila sam po internetu i saznala mnogo o katarakti.
Kada se primeti zamućenje ili duplirana slika, to su prvi znaci katarakte.
Tražila sam dalje, i našla, u stvari šta znači "otklanjanje sive mrene". Ono podrazumeva operaciju, odnosno vađenje prirodnog sočiva, i ubacivanje veštačkog sočiva. Ovde možete pročitati o postupku operacije: http://www.laserfocus.eu/operacija-katarakte
 Meni lično, jako je bilo važno da znam šta sve treba uraditi pre operacije katarakte. Nije svejedno kako otići, treba znati predoperativne pripreme.
Sa gore navedenog sajta kopirala sam tekst:
"

Šta treba znati pre operacije katarakte

Svakom pacijentu koji se odluči na operaciju katarakte se preporučuje da disciplinovano poštuje pravila i tako doprinese bržem oporavku. Pre intervencije potrebno je uraditi nekoliko pregleda:
Laboratorijske analize
Analize je potrebno završiti nekoliko dana pre pregleda kod interniste. To podrazumeva biohemijske analize krvi, koje se rade ujutro, pre doručka. Neophodne su:
  • Kompletna krvna slika
  • Urea
  • Kreatinin
  • Glikemija
  • Protrombinsko vreme krvarenja
Internistički pregled
Pregled sa EKG nalazom nužan je za dozvolu specijaliste za ovu vrstu intervencije. Rezultati internističkog pregleda važe mesec dana.
Bris
Bris oba oka treba uraditi pre operacije katarakte kako bi se utvrdilo da u oku nema bakterija koje mogu izazvati infekciju posle operacije. Pet dana pred zakazanu operaciju ukapaju se antibiotske kapi, četiri puta dnevno u oba oka.
Priprema
Katarakta se danas operiše u dnevnoj bolnici, u lokalnoj anesteziji. Tu se pacijent zadrži dva do tri sata kako bi se dobro pripremio, a sama intervencija traje oko 20 minuta. Obavezan je razgovor sa anesteziologom koji prisustvuje sve vreme operacije katarakte zajedno sa oftalmologom.Pred samu operaciju oko koje se operiše anestezira se kapima i proširi zenica. Tokom intervencije pacijent komunicira sa doktorom, čuje šta se dešava, ali ne oseća nikakav bol. Ukoliko oseti bol tokom operacije, odmah to treba da kaže doktoru.
Na dan operacije
Ukoliko pacijent redovno uzima lekove to treba da učini i na dan kada očekuje intervenciju. Šest sati pre intervencije ne sme jesti niti piti. Ne treba jesti ništa slatko i alkohol izbegavati 24 sata pre operacije. Treba poneto svoje papuče i pidžamu i obezbediti pratnju i prevoz na dan operacije, kao i za sutrašnju kontrolu."
Ako možda imate sličan problem, a lekar vam ne kaže sve, ili ste možda zaboravili šta je sve lekar kazao, dobro je biti informisan. Operacija katarakte nije tako bezazlena, iako traje svega 20-30 minuta, mada na sajtovima , čitala sam , traje od 10-20 minuta.
 Zatim posle operacije, treba se strogo pridržavati uputstva lekara. Međutim ako zaboravite šta je lekar kazao, evo pomoć: 
"
Posle operacije
Svaki pacijent odleži još pola sata, da se odmori, a potom ide kući. Operisano oko mu je prekriveno plastičnom školjkom sa kojom će spavati, zbog zaštite. Školjku skida samo kada stavlja kapi po instrukcijama koje daje doktor. Kod kuće se treba opustiti i odmarati, slobodno se može jesti i gledati televizija. Dan posle operacije dolazi se na prvu kontrolu u zakazano vreme! Normalno je da pacijent posle intervencije oseća blago grebuckanje i nelagodnost u oku. Takođe, može imati zableštanja na izvoru svetlosti i oko može biti blago crveno. Svi ovi simptomi su normalni i postepeno nestaju narednih nekoliko dana, dok se oko sasvim oporavi.
Rezultati operacije zavise i od pacijentove discipline u primeni propisane terapije.
Važno!
Bitno je znati da ne treba:
  • Dirati ili trljati oči rukama;
  • Ne dozvoliti da u oko uđe: voda, sapun i šampon u narednih 7 dana;
  • Ne umivati se narednih 7 dana;
  • Ne podizati težak teret i ne saginjati se;
  • Ne kupati se u jezeru, reci ili bazenu u narednih mesec dana;
  • Izbegavati zadimljene prostorije, gužvu u gradskom prevozu;
  • Ne šminkati se niti koristiti maskaru narednih mesec dana;
  • Najvažnija napomena za sve koji operišu kataraktu je da ne trljaju oči
  • http://www.laserfocus.eu/operacija-katarakte
  • Na gore navedenom sajtu možete sve naći što vas interesuje u vezi ove očne bolesti.
  • Na ovom sajtu : http://www.stetoskop.info/Katarakta-710-c38-sickness.htm
  • možete naći sve bolesti koje se odnose na oko.
  • Ja sam sada na listi čekanja za operaciju, imam još uvek relativno dobar vid, imam vreme, oko jedne godine do tada se predviđa veće pogoršanje.

  • Čitala sam i o ishrani koja zaustavlja razvoj katarakte. Mlečni proizvodi kao i mesni proizvodi uveliko utiču na razvoj katarakte.
  • Na ovom sjtu možete više pročitati: http://katarakta.org/pravilna-ishrana-i-katarakta
  • Obratite na vreme pažnju, pratite kojom brzinom slabi vaš vid, kako biste izbegli slepilo.

Нема коментара: