петак, 16. септембар 2011.

Menopauza


Menopauza

Menopauza nije baš omiljeno životno doba za mnoge žene.
Sa sobom donosi brojne tegobe poput valova vrućine, nesanice, depresije, iritabilnosti, smanjenog libida.
Neravnoteža hormona u menopauzi povećava rizik od osteoporoze i kardiovaskularnih bolesti.
Dobra vest je da zdravi način života, kvalitetna ishrana te redovne vežbe mogu pomoći u smanjenju neugodnih simptoma menopauze i njezinih posedica.
Pomoći mogu i neke biljke, kojima je posvećen ovaj članak.
 
Većina biljaka za menopauzu imaju estrogensko delovanje, zbog toga što sadrže fitoestrogen - prirodni estrogen.
Menopauzu u glavnom obeležava nedostatak hormona estrogena, zbog čega se i pojavljuju neugodni simptomi.
Fitoestrogen deluje poput ljudskog estrogena i nadokna]uje manjak ovog hormona u organizmu.
Međutim, postoje i biljke koje imaju progesteronsko delovanje (divlji jam, konoplja) i te, koje regulišu rad endokrinog sistemai uspostavljaju normalan nivo hormona u organizmu (maca, žuti noćurak i kopriva).

1.Ginseng
Ginseng (panax ginseng) je drevna biljka, koju narodi Kine, Koreje i Amerike koriste već nekoliko hiljada godina.
Ginseng ima jedinstveni sastav, zahvaljujući kojem pomaže kod mnogih zdravstvenih problema, uključujući tegobe menopauze.
Ginseng sadrži fitoestrogene, čija hemijska struktura je vrlo slična ljudskom estrogenu.
Upravo zbog toga ginseng je odlična pomoć u menopauzi, koju prvenstveno karakterizira nedostatak estrogena.
Ginseng može olakšati umor, manjak energije, probleme sa pamćenjem i poremećaj sna. Osim toga, ova biljka je najjači afrodizijak, tonik i podmlađivač organizma.


2.Kopriva (urtica dionica)
Kopriva je čudesna biljka, koja pomaže kod brojnih zdravstvenih problema, uključujući i tegobe menopauze.
Kopriva neguje endokrini sistem, koji je odgovoran za rad hormona. Ova biljka je odličan izvor kalcijuma, magnezijuma, hlorofila, hroma te drugih važnih nutrijenata, neophodnih ženama u menopauzi.
Kopriva normalizuje rad hormona, poboljšava zdravlje kostiju, kardiovaskularnog sistema i bubrega, reguliše nivo šećera u krvi, daje energiju i vitalnost.
Koprivu možete koristiti u salatama, praviti od nje zelene kašaste sokove, kuvati je kao lisnato povrće ili praviti čaj. Preporučuje se da pijete dve čaše čaja od koprive dnevno.

3.Ulje žutog noćurka
Žuti noćurak (Oenothera biennis) je Južnoamerička biljka, koja je u Evropu stigla u 17.veku.
Žuti cvetovi ove biljke otvaraju se u večernjim satima, ali samo nakratko. Uvenu još pre izlaska sunca, ali sledeće večeri novi cvetovi će već krasiti ovu fascinantnu biljku.
Žuti noćurak smatra se jednim od najbogatijih prirodnih izvora esencijalnih masnih kiselina - alfa-linolenske kiseline (LA) 72% i gama-linolenske kiseline (GLA) 9%.
GLA je dragocjeni sastojak koji je potreban našem telu. Gama linolensku kiselinu možemo pronaći samo u nekoliko vrsta biljaka, a žuti noćurak je jedna od njih.
GLA služi kao izvor prostaglandina, koji pomaže u regulaciji hormonske ravnoteže u organizmu i održavanju zdravlja u dobi menopauze.
Ulje žutog noćurka se posebno preporučuje ako patite od valova vrućine i noćnog znojenja.

Ishrana je bitna
Ne zaboravite na važnost zdrave ishrane.
Barry Sears i mnogi drugi nutricionisti smatraju, da uz pomoć hrane moguće je sa velikom preciznošću regulsati nivo hormona u organizmu.
Mnoge namirnice sadrže prirodne fitoestrogene i mogu itekako pomoći u doba menopauze. Između ovih namirnica su….
·         soja i sojini proizvodi
·         semenke - lan, sezam, suncokret
·         integralne žitarice i mahunarke
·         orašasto voće - badem, kikiriki
·         beli luk i crveni luk
·         datulje
·         kesten
·         lubenica
·         alfalfa
·         šparoge
·         trešnja
·         šargarepa
·         nar
·         batat

Telesna aktivnost je od najveće važnosti
 Vežbe podižu nivo estrogena u organizmu, značajno smanjuju rizik od osteoporoze i srčanih bolesti, doprinose gubitku kila, smanjuju stres, valove vrućine, iritabilnost i nesanicu.
Čak iako nemate dobru kondiciju, nikada nije prekasno započeti sa vežbama.
Uživajte u hodanju, vožnji biciklom, aktivnom radu u vrtu, plivanju, kardio treningu na spravama i plesu sa Vašim partnerom.

Menopauza nije razdoblje patnje, nego prirodan proces, koji prolazi svaka žena. Zdrava prehrana, vježbe i ljekovite biljke osigurat će Vam da kroz ovo razdoblje prođete lako i sretno.

Evening Primorose Oil- Cvet žutog noćurka
Biljka koja cvate noću i izlučuje ulje bogato dvjema nezasićenim masnim kiselinama: linolnom i gama-linolenskom. 
Potreba našeg organizma za ovim kiselinama daleko je veća od prosječnog dnevnog unosa. Preporučuju se za uravnoteženje mnogih metaboličkih funkcija, smanjenje rizika od bolesti srca i krvnih žila, te smanjenje neugodnih simptoma PMS-a. Zbog svog svojstva da sprečava nastanak bora i usporava starenje kože, može se koristiti i direktnim nanošenjem na kožu.

Za sve informacije: calivitasu@gmail.com  ili 063 82 90 974

1 коментар:

Berta Fatso је рекао...

Zanimljiv članak, također sam dobar članak o menopauzi čitala na ovom linku pa pročitajte. - žensko zdravlje