среда, 26. септембар 2012.

Svatovi se kod nas kite ruzmarinom

Ruzmarin voli zaklonjena mesta
Imala sam jednoga malog komšiju Ivana koji je imao tri godine, kada je došao kod mene u dvorište i pitao : šta radiš? Nije čekao odgovor , već mi ga je sam ponudio: "Ja znam šta je ovo. Ovo je ruzmarin kojim se kite svatovi"
Ostala sam sva u čudu. Kako malo dete može da zna čime se kite svatovi. Pa sam ga to i upitala. Odgovorio mi je ko iz puške. "Znam, video sam kada smo bili u svatovima".
Radoznalo dete, pitao je starije i zapamtilo.
To zbilja treba pamtiti, jer je ruzmarin  simbol vernosti i ljubavi, donosi sreću, zdravlje i blagostanje. Ovo verovanje čak nije ni slučajno.
Imam jedan stari žbun ruzmarina, koji mi je ostao još od moga oca, tako da ima sigurno preko 20 godina.
Mnogi su me iz komšiluka pitali , kako to da prezimi i kod nas, kada zime mogu biti izuzetno surove. Eto, ovaj stari grm podnese i ekstremne vrućine kao i hladnoće.
Kupila sam i jednu mladu sadnicu i zasadila je pored zida od garaže, čisto da vidim da li će i ono ostati. Na moju radost, veoma se lepo primio, pregurao je zimu i ovo leto od preko 40 stepeni, nije čak ni zahtevan, polivati ga ne moram preko celoga leta, već samo onoliko vode koju dobije od ostalih biljaka.
Na jesen ću pokušati sama da odnegujem novu biljku od staroga grma.
Pošto već imam mnogo ruzmarina, potražila sam na netu da vidim kako bi ga mogla iskoristiti, pošto u svatove skoro nećemo ići.
Ako volite bonsai, može biti veoma lep
Veoma sam se prijatno iznenadila , kada sam saznala da imam pravo blago u dvorištu. Zato sam i napisala da stara verovanja nisu slučajna.
Ono što nam ruzmarin može pružiti za zdravlje je jedna prava riznica. Za dame: napravite tinkturu- losion za lice, uklanja sitne bore!
Za kulinarstvo: kod pečenja mesa, kao začin daje izuzetnu aromu a ujedno štiti jetru od toksina i daje odbranu od kancera- kod roštiljanja.

Listovi se beru u leto, a mogu se koristiti i cvetovi i izdanci





Obloge i masaža uljem ili tečnostima na bazi ruzmarina koriste se protiv reumatičnih bolova, suženih krvnih sudova, stomačnih tegoba, napetosti mišića...



Nemojte oklevati, nabavite svoju biljku, možete je držati i u saksiji i imatćete cele godine prirodan lek u kući. A ako želite zasaditi u baštu, moje je iskustvo: tasadite ga negde gde nije direktno izložen udaru vetra, tada će biti sigurno zaštićen i preko zime. 





Kao čaj: (ovo moram kopirati)

  • anemija
  • bolovi u zglobovima
  • bolesti srca i krvnih sudova
  • bolesti usta i organa za disanje
  • bronhitis, prehlade i grip
  • glavobolja
  • gubitak apetita
  • depresija
    • epilepsija
    • infarkt
    • impotencija
    • klimakterične tegobe
    • kašalj
    • menstrualne tegobe
    • migrena
    • nadutost i gasovi
    • nadražena creva
    • neke vrste raka
    • nervoza
    • nesanica
    • problemi sa varenjem
    • problemi sa vidom
    • problemi sa kosom
    • problemi sa žučnom kesom
    • problemi sa jetrom i želucem
    • problemi sa nervima i pamćenjem
    • problemi sa cirkulacijom
    • reumatske promene
    • stabilisanje crevne flore
    • stomačni bolovi
    • stres
    • ukočeni mišići
    • hemoroidi
    • celullit

1 коментар:

Rasadnik Gojković је рекао...

Mari,
svaka cast...
Veoma lep post o Ruzmarinu i njegovim kvalitetima.

Danas idem kod travara da uzmem jednu kesicu caja.

Miris mu je verovatno predivan.